Kui tekib vajadus võtta pangast laenu, siis kohe tekib küsimus: kas on see võimalik, kas on see kättesaadav, kas on see ohutu, kuivõrd on see õigustatud? Muidugi vajab iga kodanik, kes elab oma tagasihoidlikust palgast, täiendavaid rahalisi vahendeid, mida võiks kulutada oma isiklikele ostudele. Kuid kõigepealt enne laenu võtmist tuleks selgitada välja, kes võib saada Eestis laenu ilma konto väljavõtteta.
Vastavalt kehtivale seadusandlusele ning samuti pangategevuse reeglitele antakse laene välja isikutele, kes on saanud vähemalt 18-20 aastasteks, kuid mitte vanemad kui 65-75-aastased, kellel on regulaarne sissetulek, kellel on püsiv ja kehtiv telefoninumber ja e-posti aadress, kellel puuduvad teiste laenude osas maksehäired ning kellel on olemas aktiivne pangakonto. Tundub nagu oleks kõik ilmselge, kuid väga tihti tuleb kliendi identifitseerimisel ette erinevaid olukordi, mis takistavad kliendil saada pangast laenu.
Edaspidi vaatame igat punkti lähemalt.
Laenu väljastatakse täisealistele kodanikele, kes kuuluvad töövõimeliste isikute rühma. Pensionäridele ja alaealistele isikutele jäävad paljud laenuliigid kättesaamatuks või pakutakse nimetatud elanikkonna rühmale spetsiaalseid programme.
Regulaarse sissetuleku olemasolu võimaldab hinnata klienti kui maksevõimelist isikut ning panga jaoks tähendab see seda, et laenusaaja on võimeline tagastada kogu laenusummat õigeks tähtajaks.
Telefoninumbri olemasolu on vajalik mõnede operatsioonide kinnitamiseks ning samuti jooksva arve kohta informeerimiseks. E-posti aadressile saadetakse infoteavitusi.
Muude laenuvõlgnevuste ja maksehäirete olemasolu tähendab seda, et laenusaaja suhtub oma laenudesse hoolimatult ning ei maksa neid tagasi. See vähendab tunduvalt võimalust, et pank otsustab anda sellisele isikule uut laenu.